سفارش تبلیغ
واحد طراحی
واحد طراحی

● رایحه ●

شیخ کفعمى در کتاب بلد الامین از حضرت زین العابدین علیه السّلام دعایى نقل کرده و فرموده: این دعا را مقاتل بن سلیمان از آن حضرت روایت کرده و گفته: هرکه این دعا را صد مرتبه بخواند و دعایت اجابت نشود پس‏ مقاتل را لعنت کند.

و آن دعا این است:  دانلود فایل صوتی این دعا


إِلَهِی کَیْفَ أَدْعُوکَ وَ أَنَا أَنَا وَ کَیْفَ أَقْطَعُ رَجَائِی مِنْکَ وَ أَنْتَ أَنْتَ إِلَهِی إِذَا لَمْ أَسْأَلْکَ فَتُعْطِیَنِی فَمَنْ ذَا الَّذِی أَسْأَلُهُ فَیُعْطِینِی إِلَهِی

إِذَا لَمْ أَدْعُکَ [أَدْعُوکَ‏] فَتَسْتَجِیبَ لِی فَمَنْ ذَا الَّذِی أَدْعُوهُ فَیَسْتَجِیبُ لِی إِلَهِی إِذَا لَمْ أَتَضَرَّعْ إِلَیْکَ فَتَرْحَمَنِی فَمَنْ ذَا الَّذِی أَتَضَرَّعُ

إِلَیْهِ فَیَرْحَمُنِی إِلَهِی فَکَمَا فَلَقْتَ الْبَحْرَ لِمُوسَى عَلَیْهِ السَّلامُ وَ نَجَّیْتَهُ أَسْأَلُکَ أَنْ تُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ أَنْ تُنَجِّیَنِی مِمَّا أَنَا فِیهِ وَ

تُفَرِّجَ عَنِّی فَرَجا عَاجِلا غَیْرَ آجِلٍ بِفَضْلِکَ وَ رَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ.

ترجمه (استاد شیخ حسین انصاریان):

خدایا چگونه تو را بخوانم و حال آنکه من منم،و چگونه امیدم را از تو قطع کنم‏ و حال آنکه تو تویى.
خدایا! آنگاه که از تو نخواهم که به من عطا کنى پس کیست که از او درخواست عطا کنم؟
خدایا! آنگاه که تو را نخوانم تا مرا اجابت کنى،پس کیست که او را بخوانم تا اجابتم کند؟
خدایا! آنگاه که به‏ سوى تو زارى نکنم تا به من مهرآورى، پس کیست که به جانب او زارى کنم تا به من مهر آورد.
خدایا! چنان‏که دریا را براى موسى(درود خدا بر او) شکافتى و نجاتش دادى، از تو درخواست می کنم بر محمّد و خاندانش درود فرستى و از آنچه در آن‏ گرفتارم مرا رهایى بخشى و بر من گشایش دهى، گشایشى فورى نه دیر.
به فضل و مهربانی‌ات،اى مهربان‏ترین مهربانان.

 

 برگرفته از سایت بچه های قلم . ای ار


نظر

عرض سلام و ادب و احترام  برهمه هموطنان با تبریک نوروز سال 98 ،سال رونق تولید؛ فرصتی شد تا ایام تعطیلات نوروز را درراهیان نور کنار شهدانائب الزیاره همگان باشیم.


نظر

دلــــــــــــــــنوشته ...

سلام آقا ...

 فدای تو ..

غصه ی من، غم های تو ...

 سلامی از دلی خراب ...

سلامی از دلی ویران، در گوشه ی صحنی آباد...

دل اگر دل باشد ، صاحبش جز تو کسی نیست..

دل اگر دل باشد ، کلید قفل درش دست کسی نیست ...

??دل اگر بندِ تو باشد ، دگر آزاده ی کَس نیست ...

دل اگر بهر تو باشد ، دگر این راه و رهَش نیست ...

گفته اند عبدی ، صباحاً و مساءٍ

 عبودیت میکرد و دیدن رویت را آرزو ...

?اما شما به دیدار کفاشی رفتید که در

 کنج ویرانه ای کار خلق الله رو براه میکرد ...

اما دلش برای شما بود...

وصال شما با چله حاصل نشود...

دل اگر دل باشد، شما خود، به   زیارتش می آیید...

یا محمدُ یا علی...

یا علیُ یا محمد ...

اکفیانی ... فانکما کافیان

وانصرانی .... فانکما ناصران

العجل، العجل، العجل، مولای یا صاحب الزمان


نظر

سلام . یک سال هم از عمرمان گذشت با همه خوبی هایش و با همه بدی هایش.

سال 95 رسید .سال نو و عید برهمه شما عزیزان مبارک باشد ان شاالله.

سال خوب و پر باری را برا همه ، خصوصا دوستان بزرگوار ارزو دارم امیدوارم پیروز و موفق وسربلند باشید.


نظر

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، استرس بیماری است که این روزها اکثریت مردم به آن دچار شده اند. این مشکل از کار زیاد و اضطراب های شهری به وجود می آید و باید با راهکارهای ساده و غیر دارویی جلوی آن را گرفت. گسترش این بیماری در انسان می تواند عواقب بدی به همراه داشته باشد از این رو 9 راهکار برای شما آماده کرده ایم که در ادامه آمده است:

1- تنفس عمیق: نخستین تکنیکی که هنگام رویارویی با استرس می‌توانید انجام دهید، تنفس عمیق است. در واقع تنفس عمیق شکمی‌یک تکنیک قدرتمند و واقعا موثر در کاهش استرس است چرا که واکنش‌های مثبت بدن را فعال می‌کند و واکنش‌های عصبی ناشی از نگرانی‌های مختلف را متوقف می‌سازد.

2- پذیرفتن نگرانی: به خاطر داشته باشید که استرس تنها یک حس و پاسخ احساسی بدن است و شما باید آن را بپذیرید چرا که نپذیرفتن آن اغلب شرایط را حادتر می‌کند. پذیرفتن نگرانی به هیچ عنوان به معنای دوست داشتن این احساس منفی نیست بلکه با پذیرش واقعیت به بهتر شدن شرایط کمک می‌کنید و در واقع انگیزه شما برای بهبود حالتان و استفاده از تکنیک‌های درمانی بیشتر و واقعی تر می‌شود.

3- کنترل ذهن: تعدادی از حملات قلبی به دنبال ترس‌ها و رویدادهای استرس‌زا رخ می‌دهند. پس اجازه ندهید ذهنتان کنترل بدن شما را به عهده بگیرد بلکه شما با کنترل ذهن می‌توانید سلامت بدن خود را مدیریت کنید.

4- زیر سوال بردن تفکرات منفی: زمانی که افراد دچار استرس می‌شوند با تفکرات عجیبی روبه‌رو می‌شوند که این تفکرات، استرس را تشدید می‌کنند. پس به خاطر داشته باشید که این حالت یک وضعیت فاجعه‌بار نیست و از خودتان سوالات زیر را بپرسید: آیا این نگرانی‌ها منطقی است؟ چقدر احتمال دارد این نگرانی‌ها در واقعیت اتفاق بیفتند؟ اگر اتفاق بدی هم رخ دهد تا چه حد ارزش نگران شدن دارد؟ آیا این اتفاق واقعا منفی است یا فقط تصور من اینگونه است؟

5- کمک گرفتن از تصاویر ذهنی آرامش‌بخش: مدیتیشن یا مراقبه با تصاویر ذهنی آرامش بخش، شما را سریعتر به آرامش می‌رساند. خود را در کنار دریا و فضاهایی که دوست دارید و آرامش بخش هستند، تصور کنید تا شدت این استرس‌ها را کاهش دهید.

6- مشاهده به جای قضاوت : هرچه را تصور می‌کنید، می‌بینید و حس می‌کنید، بدون هیچ گونه قضاوتی، فقط مشاهده کنید! این تمرین ذهن شما را آرام می‌کند.

7- گفت‌وگوی مثبت درونی: استرس موجب تفکرات و در نتیجه گفتگوی درونی منفی می‌شود. پس به خودتان جملات مثبت القا کنید؛ جملاتی که به مدیریت این نگرانی کمک کند.

8- متمرکز بودن بر لحظه حال: زمانی که افراد دچار استرس می‌شوند معمولا در حال فکر به آینده هستند. به جای این تفکرات واهی، نفس عمیقی بکشید و به حال حاضر فکر کنید. حتی اگر رویدادهای جدی در حال رخ دادن باشد، فکر کردن به حال حاضر توانایی شما در مدیریت کردن شرایط بهبود می‌بخشد.

9- ادامه فعالیت‌های عادی به جای فکر کردن:
در مواقع نگرانی، کارهایی را انجام دهید که در مواقع عادی انجام می‌دهید چرا که نشستن و فکر کردن به نگرانی، آن را تشدید می‌کند.